Takuu on 3 vuotta.
Takuu kattaa tuotteiden materiaalien ja komponenttien kestävyyden tavallisessa käytössä. Takuu alkaa päivästä, jolloin asiakas on vastaanottanut tuotteen. Asiakas tutustuu tilatessaan käyttö–ja hoito-ohjeisiin. Takuu edellyttää käytön ja hoidon olevan käyttö- ja hoito-ohjeiden mukaista.
Artic Store ottaa vastuun valmistamiensa Artic®-tuotteiden materiaali- ja valmistusvioista, ja vastaa virheellisen/vioittuneen materiaalin korvaamisesta ei kuitenkaan siihen liittyvistä asennus ja /tai matkakuluista. Takuu ei korvaa virheellisestä käytöstä tai asennuksesta aiheutuneita vaurioita. Takuu ei korvaa asiakkaan tekemiä mittavirheitä. Takuu ei koske myöskään vaurioita, jotka ovat aiheutuneet luonnonvoimista tai ilkivallasta. Artic Store ei ole vastuussa epäsuorista tai välillisistä kustannuksista.
Reklamaatiosta on ilmoitettava viipymättä sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@articstore.fi.
Reklamaatiotapauksessa tehtaalla arvioidaan, palautetaanko tuotteet tehtaalle tarkempaa vian selvitystä varten vai selviääkö vika kuvien perusteella. Tehtaalta annetaan ohjeet reklamoidun tavaran mahdollisesta palautuksesta. Mikäli tilaaja käyttää jotain muuta kuljetustapaa kuin Artic Storen ohjeistamaa tai palauttaa kaihtimen ilman Artic Storen pyyntöä, maksaa tilaaja rahdin itse.
Tehtaalla tarkistetaan takaisin pyydetyt tuotteet ja mikäli reklamaatio on aiheeton (esim. virheellisestä asennuksesta johtunut tuotteen rikkoutuminen) tilaaja maksaa aiheutuneet rahtikulut.
Materiaali- tai valmistusviasta johtuvan viallisen tuotteen tilalle asiakas saa uuden tuotteen normaalin toimitusajan mukaisesti. Mikäli asiakkaan tekemää reklamaatioita ei saada ratkaistua ja mahdollista riitatilannetta saada sovittua neuvottelemalla, voi asiakas ottaa itse yhteyttä kuntansa kuluttajaneuvojaan. Kuluttajaneuvoja voi selvittää riitaa asiakkaan puolesta. Mahdolliset oikeuteen viedyt riidat käsitellään asiakkaan kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.